Ała! Tak to może wyglądać... awaria sprężarki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sew1981
    Moderator
    S_OCP MemberModeratoRS
    • 2009
    • 10986
    • Fiat

    #26
    a coś grozi silnikowi jak rozwali się sprężarka? tzn chodzi mi o moment definitywnego finiszu...w czasie pracy engina

    Komentarz

    • lukasz3112
      RS
      • 2008
      • 3607

      #27
      szkoda, no u mnie tak jak pisałem tylko jak stał i jest zimny to przez pare km słychać. a potem już się ucisza. pewnie sam sobie coś wymyślam
      Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

      Komentarz

      • komarek80
        Drive
        • 2010
        • 55

        #28
        tak samo jest z uruchamianiem auta z turbina kilka minut bez dodawania gazu
        tak jak w zimie odpalamy auto i idziemy szkrobac szyby te dwie minuty nikogo nie zbawia a pieniadze dłuzej w kieszeni zostana
        KoMaReK80

        Komentarz

        • genesis
          Ambiente
          • 2010
          • 232

          #29
          Zamieszczone przez komarek80
          tak samo jest z uruchamianiem auta z turbina kilka minut bez dodawania gazu
          tak jak w zimie odpalamy auto i idziemy szkrobac szyby te dwie minuty nikogo nie zbawia a pieniadze dłuzej w kieszeni zostana
          Niekoniecznie. Z tego co wielokrotnie słyszałem teraz nikt nie zaleca grzania silnika na postoju, szybciej się rozgrzeje jak ruszymy i będziemy delikatnie operować gazem. Dla turbiny takie rozwiązanie jest ok, tu raczej chodzi, by przed uzyskaniem temperatury roboczej nie przekraczać 2-2,5k obrotów. Po dwóch minutach skrobania szyb to wskazówka temperatury nawet nie drgnie w zimie. Nic nie zyskamy.
          DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

          Komentarz

          • soszek81
            L&K
            • 2010
            • 1245

            #30
            Te dwie minuty na postoju są dla pompy oleju - aby zimny olej dotarł wszędzie gdzie trzeba.
            Zimny ale ma być - a wtedy ma większą gęstość i trudniej dociera tam gdzie ma się dostać.

            Samo rozgrzewanie lepiej przebiega na obciążonym silniku - czyli podczas jazdy. Tylko do rozgrzania się silnika do temperatury roboczej obroty do tych 2-2,5k i delikatnie z gazem.
            Była O1 kombi ALH++ 150/340
            Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

            Komentarz

            • Lashlo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1455

              #31
              No ale pelen syntetyk zachowuje przeciez plynnosc nawet przy mrozach.To nie selector special z lat 80 tych uzywany w Zukach i Nysach...
              Aczkolwiek zgadza sie,ze o turbine trzeba dbac i poczekac na optymalna temperature oleju (ktora jest osiagana pozniej niz temperatura cieczy chlodzacej) i dopiero ew. "butowac".

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #32
                Zamieszczone przez Lashlo
                No ale pelen syntetyk zachowuje przeciez plynnosc nawet przy mrozach.
                a oglądałeś tą płynność, przy tych mrozach właśnie?
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • Lashlo
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1455

                  #33
                  no mysle,ze w porownaniu do selektora jednak zachowuje plynnosc.Inna sprawa,ze pelna ochrona silnika jest po uzyskaniu przez olej temperatury pracy.

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #34
                    Zamieszczone przez Lashlo
                    no mysle,ze w porownaniu do selektora jednak zachowuje plynnosc.
                    nie wiem jak jest w porównaniu, ale wygląda jak gęsty miodzik
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • Lashlo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1455

                      #35
                      szkoda, jasne,ze tak,wiec delikatnie z gazem do rozgrzania itd...Ale Panowie,auto jest dla nas,nie my dla auta.Nie popadajmy w paranoje.

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #36
                        Zamieszczone przez Lashlo
                        Nie popadajmy w paranoje.
                        owszem
                        ale ja popadam ops:
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • Lashlo
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1455

                          #37
                          ja tez,ale w granicy rozsadku...

                          Komentarz

                          • soszek81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1245

                            #38
                            a każdy ma ten rozsądek ulokowany inaczej.

                            Jeden z kolegów zaraz po uruchomieniu przy -15 -20st daje całą w palnik.
                            Ja wolę odpalić, spokojnie zeskrobać lód czy śnieg i pojechać delikatnie pierwsze kilometry do rozgrzania.
                            Była O1 kombi ALH++ 150/340
                            Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                            Komentarz

                            • Lashlo
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1455

                              #39
                              Jasne,ze butowanie od razu jest lekko mowiac zle.Ale ja np odpalam 10 sec i jade spokojnie do rozgrzania,zreszta pozniej tez nie jezdze ostro (czasem tylko przegonie auto,zeby nie zmulilo sie) a dojezdzajac juz do miejsca przeznaczenia duzo na luzie,zeby wystudzic turbine i luz.

                              [ Dodano: Sro 07 Kwi, 10 07:50 ]
                              i sorki za lekki OT

                              Komentarz

                              • komarek80
                                Drive
                                • 2010
                                • 55

                                #40
                                witam kolegów
                                jestem 360 kilometrów po regeneracji turbiny i efekt taki że;
                                na poczatku zaczeła dziwnie wyc jak sowa potem zaczeła puszczac olej o czym świadczy siwy dym a teraz stoi u mechanika i po wyjeciu zawieziona zostanie na warsztat gdzie była regenerowana i zobaczymy co było przyczyna tej awarii c.d.n.
                                pozdrawiam

                                [ Dodano: Nie 16 Maj, 10 11:46 ]
                                witam ponownie turbina miała zatarte łożyska ale kto zawinił czy przy składaniu za ciasno skręcili ale najważniejsze ze załozyli nowy angielski wkład i teraz auto chodzi jak należy ma troszkę wiecej mocy oprócz tego fachowiec od tuningu TDI-ków polecił wyciać katalizator i zaślepić EGR i autko śmiga pozdrawiam :twisted:
                                KoMaReK80

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #41
                                  no to jeszcze coś z serii SPALIĆ, ZNISZCZYĆ, ZGNIEŚĆ :!: :szeroki_usmiech





                                  i Fantastische Drei :wink:




                                  AŁA :!:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • maxpaynemm
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 1764
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #42
                                    Nieźle czyżby awaria paska rozrządu ?
                                    Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                                    Spalanie - Motostat.pl

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #43
                                      w pierwszym przypadku awaria sprężarki -> jazda na dodatku oleju do paliwa , w drugim nie wiem...
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      Pracuję...